KONSEP PENERAPAN PROJEK PENGUATAN PROFIL PELAJAR PANCASILA (P5) SMA NEGERI 1 JATISARI TAHUN PELAJARAN 2022/2023 SEMESTER GANJIL ‘’KAMIS NYU...
KONSEP PENERAPAN PROJEK PENGUATAN PROFIL PELAJAR PANCASILA (P5)
SMA NEGERI 1 JATISARI TAHUN PELAJARAN 2022/2023
SEMESTER GANJIL
‘’KAMIS NYUNDA SMAN 1 JATI SARI’’
TUJUAN :
1. Kegiatan kokurikuler Berbasis Projek
2. Dirancang untuk menguatkan upaya pencapaian kompetensi dan karakter sesuai dengan profil pelajar Pancasila
TEMA :
- Tema P5 : "Bhineka
Tunggal Ika, Kearifan lokal dan Kewirausahaan"
TEKNIS PENILAIAN :
KOLABORASI MATA PELAJARAN :
1. PKWU
2. SENI BUDAYA
3. BAHASA SUNDA
4. EKONOMI
5. PPKN
6. BIOLOGI
7. SEJARAH/SEJARAH INDONESIA
- Siswa-Siswi Kelas
X dan XI IPA dan IPS
- Kostum Siswa
menggunakan kostum Sunda
BENTUK KEGIATAN :
A.
Pameran
dan Jualan
B. Kue-kue Tradisional Khas
Sunda :
X.IPA.1
dan X.IPS.1
1. Surabi
2. Nagasari
3. Rujak Kangkung
4. Bandrek
1. Surabi
2. Nagasari
3. Rujak Kangkung
4. Bandrek
X.IPA.2
dan X.IPS.2 5
1. Cobro
2. Klepon
3. Lotek
4. Bajigur
2. Klepon
3. Lotek
4. Bajigur
X. IPA.3 DAN X.IPS.3
1. Badros
2. Gemblong
3. Karedok
4. Sakoteng
1. Badros
2. Gemblong
3. Karedok
4. Sakoteng
X. IPA.4 DAN X.IPS.4
1. Putri Noong
2. Urab Singkong
3. Rujak Kangkung
4. Es Cendol
1. Putri Noong
2. Urab Singkong
3. Rujak Kangkung
4. Es Cendol
X. IPA.5 DAN X.IPS.6
1. Getuk
2. Colenak
3. Lotek
4. Goyo bod
1. Getuk
2. Colenak
3. Lotek
4. Goyo bod
X. IPA.6 DAN X.IPS.6
1. Awung
2. Katimus
3. Karedok
4. Cincau
1. Awung
2. Katimus
3. Karedok
4. Cincau
C.
Kaulinan Barudak :
1. Permainan Congklak (Kelas X IPA.1 dan X.IPS.6)
2. Permainan Pérépét Jengkol (X.IPA.2 dan X.IPS.5)
3. Permainan “Cingciripit” (X.IPA.3 dan X.IPS.4)
4. Permainan Oray – Orayan (X.IPA.4 dan IPS.3)
5. Permainan “Anjang-Anjangan” (X.IPA.5 dan IPS.2)
6. Permainan Hahayaman (X.IPA.6 dan IPS.1)
1. Permainan Congklak (Kelas X IPA.1 dan X.IPS.6)
2. Permainan Pérépét Jengkol (X.IPA.2 dan X.IPS.5)
3. Permainan “Cingciripit” (X.IPA.3 dan X.IPS.4)
4. Permainan Oray – Orayan (X.IPA.4 dan IPS.3)
5. Permainan “Anjang-Anjangan” (X.IPA.5 dan IPS.2)
6. Permainan Hahayaman (X.IPA.6 dan IPS.1)
D. Lomba Lagu Sunda Kelas
XI. IPA dan XI.IPS
1. "Bubuy Bulan"
2. "Cing Cangkeling"
3. "Manuk Dadali"
4. "Tokecang"
5. "Sapu Nyere Pegat Simpay"
6. "Es Lilin"
7. "Hanjakal"
8. "Mojang Priangan"
9. "Bajing Luncat"
10. "Peuyeum Bandung"
1. "Bubuy Bulan"
2. "Cing Cangkeling"
3. "Manuk Dadali"
4. "Tokecang"
5. "Sapu Nyere Pegat Simpay"
6. "Es Lilin"
7. "Hanjakal"
8. "Mojang Priangan"
9. "Bajing Luncat"
10. "Peuyeum Bandung"
Budaya tradisional anu diwariskeun sacara
turun tumurun di sawatara wewengkon, hususna di Jawa Barat, leuwih dipikawanoh
ku istilah “adat budaya Sunda”. Di mangsa kiwari, budaya Sunda kagagésér ku
ayana budaya nu sifatna leuwih nasional
saperti bangsa deungeun, nu tangtuna nyababkeun generasi ngora, utamana urang
Sunda sorangan kurang maham kana budaya karuhunna, saperti kadaharan, kaulinan
tradisional jeung kawih Sunda. Paripolah komunikasi saperti ngalakukeun paguneman atawa
cumarita dina basa Sunda sakabéhna mangrupakeun artéfak budaya Sunda. Sajalan jeung program sakola, nu nyetél
jeung Implementasi Projék Penguatan Profil Pelajar Pancasila jeung Koordinator
Projék unggal kelas. Ngabagi guru-guru jadi 3 (tilu) kelompok Tim nu bakal ngajalankeun 3 Téma Projék dumasar topik-topikna séwang-séwangan nu geus
ditangtukeun. Di
kelas X (sapuluh ) jeung XI (sabelas) dipilih 3 Téma nyaéta :
1. Kearifan
Lokal jeung Bhinéka Tunggal Ika (Topik kréasi Pintonan Seni jeung hiji Topik
liannna nu patali jeung kabersihan lingkungan ngaliwatan Gotong Royong)
2.
Suara
Démokrasi (Topik Stop Bulliying jeung Topik Peradilan Semu atawa nu liana)
3.
Kewirausahaan
( 2 Topik disaluyukeun jeung karakteristik daérah widang kawirausahaan “naon” nu bakal dimekarkeun)
Pikeun
numuwuhkwun kasadaran, ogé mikacinta budaya Sunda, SMAN 1 Jatisari geusnangtukeun kawijakan program “Poé kemis ngagunakeun
kostum daérah husus Sunda” nu katangtuanana unggal poé kemis dina kagiatan
acara nu diayakeun para pamilon kagiatan diwajibkeun ngagunakeun anggoan
tradisional sarta ngalakukeun kagiatan paguneman dina basa Sunda. Hal ieu miboga tujuan salah
sahijina nyaéta dina raraga “Ngamumulé Budaya Tradisional”. Ku
cara merhatikeun ayana SMAN 1 JATISARI salaku lembaga pendidikan sakaligus
pusat budaya, anu jadi salah sahiji puser aktivitas nu ngagambarkeun lokalitas
anu aya di Provinsi Jawa Barat, ku kituna ku ayana implémentasi program anu
dipiharep miboga dampak positif ka siswa-siswi di SMAN 1 Jatisari, atawa pikeun
sakola liana nu aya di Jawa Barat, utamana ka masarakat étnis Sunda nu aya di mana waé.
SMAN
1 Jatisari ngalakukeun salah sahiji kagiatan kolaborasi mata pelajaran Seni
Budaya,
PKWU, Basa Sunda, PPKN, Sejarah, Ekonomi, Biologi, Olahraga ka
siwa-siswi kelas X jeung XI nu aya dina kontéks program “Kamis Nyunda”. Ku
ngalakukeun kagiatan dina wangun paméran kué-kué tradisional has Sunda,
Kaulinan Barudak, kawih-kawih Sunda, hal ieu nuduhkeun yén Implementasi Program
“Kamis Nyunda” sacara umum bakal lumangsung pikeun optimalisasi program, ku
kituna bakal nuduhkeun dampak positif tur ngaronjatkeun ciri has tina
kadaharan, kaulinan, jeung kasadaran komunikasi dina basa Sunda, sarta
ngagunakeun anggoan adat Sunda. Kadaharan has Sunda ogé ngarojong siswa-siswi
SMAN 1 Jatisari miboga karakter jeung daya saing nu berbasis ajén-ajén lokalitas dina tatanan globalisasi, hususna di Jawa Barat, sangkan masarakat
Sunda nu siswa-siswina salaku pewaris aktif jeung pasif milu ilubiung ngamumulé
budaya karuhun sangkan kacipta generasi unggul.
COMMENTS